سئو در طراحی وب سایت از اهمیت فراوانی برخوردار است و مانند بخش های دیگر وب سایت دارای اصطلاحاتی است که هر وبمستر باید از آن مطلع باشد.
در بخش زیر تعداد زیادی از اصطلاحات پرکاربرد تعریف شده است.
Robots.txt : ایجاد دسترسی خاص برای موتورهای جستجو Meta tags : اطلاعات صفحه برای موتور های جستجو و بازدیدکنندگان سایت META Keywords : تعریف کلمات کلیدی سایت برای موتورهای جستحو META Description : تعریف شرحی از وب سایت شما Tinny Text : یک نوع تقلب که به آن سئو کلاه سیاه نیز می گویند. Comment : توضیحاتی که هنگام طراحی سایت و یا طراحی قالب وردپرس در هنگام کدنویسی طراحان قرار می دهند. Spam : سئو تقلی و هرچیزی که خلاف صداقت باشد. ALT : متن جایگزین تصاویر Algorithm : مجموعه ای قوانین یا دستور العمل هایی می باشد که موتور جست و جو بر اساس آن صفحات وب را پردازش و خروجی را مرتب می کند . Analytics : سرویسی از سایت گوگل برای مدیریت آمار سایت شما . Anchor Text : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود . Authority : میزان اعتباری است که سایت مبدا از کلمات جستجو شده و همچنین از لینک های دریافتی مرتبط دریافت می کند . Backlink : تمامی لینکهایی که از هر سایتی به سایت B داده می شود و اگر سایت B به تعداد 2 لینک دریافت کند یعنی این سایت 2 بک لینک دارد . Black Hat SEO : سئو کردن توسط ترفند ها و روش های فریبنده که باعث سردرگمی موتورهای جسجتو می شود . Cache : پایگاه داده ای است که برخی از موتورهای جستجو در سرور خود نگهداری میکنند که مربوط میشه به آخرین نسخه مراجعه شده به صفحات . CMS : مخفف عبارت Content Management System می باشد که به معنی سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت می باشد . Crawler : اسپایدر یا روبات خزنده موتورهای جستجو . Directory : فهرست سایتی که سایت های دیگر را در گروه های خود دسته بندی می کند و نمایش می دهد . Domain name : نام دامنه ی سایت می باشد. Follow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصد از نظر پیج رنک داده می شود . Hit : تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود و به بازدید کاملا فرق دارد مثلا : صفحه index.php دارای 5 عکس و 1 ویدئو می باشد و وقتی به همان صفحه مراجعه می شود کلا 7 هیت به سرور ارسال می شود که از این 7 هیت 5 هیت مربوط به عکس و 1 هیت مربوط به ویدئو و 1 هیت مربوط به صفحه index.php می باشد که در این پرسه فقط یک بازدید انجام می شود . Hypertext Link : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود . index : بخش بایگانی و ذخیره موتورهای جستجو . Indexer : بخشی از موتورهای جستجو که اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره و بایگانی می کند . Keyword : کلماتی است که در جستجو صفحات جستجو می شود و همچنین موضوع یک محتوا را توضیح میدهد . Meta Tag : برچسب ها و کلماتی هستند که محتوای یک صفحه را توضیح میدهند . Nofollow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصدا از نظر پیج رنک داده نمی شود . Optimization : پرسه طراحی و کد نویسی برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو .
Query : درخواست هایی که کاربر برای دیدن نتایج جستجو از موتور جستجو میخواد . Redirect : ارجاع دادن صفحه فراخوانی شده به صفحه دیگر . Sitemap : نقشه یا راهنمایی می باشد که موتورهای جستجو با استفاده از این راهنما صفحات ایجاد شده را کرال و بایگانی می کند . Title : فاکتوری مهم در بهینه سازی صفحات که همراه با کلمات کلیدی و عبارات مهم برای توضیح محتوا می باشد . Traffic : آمار بازدید کنندگان سایت . User : کاربر مشخصی که به سایت معینی مراجعه می کند . Visit : مراجعه بیننده به یک سایت که میتواند چندین بار صورت گیرد . Visitor : بازدید کننده سایت . Internal Link : به لینکهایی اطلاق میشود که از یک صفحه از یک دامنه به صفحه ای در همان دامنه داده میشود. External Link : به لینکهایی اطلاق میشود که از صفحه یک دامنه دیگر به صفحه از یک دامنه داده میشود.
انتخاب فرمت تصاویر برای وب سایت
تاثیر فشرده سازی کدهای وب سایت بر سئو
معرفی اصطلاحات سئو در طراحی وب سایت
معرفی واحدهای اندازه گیری vw و vh و vmin و vmax در طراحی سایت
وسط چین کردن تگ ها به صورت عمودی در طراحی وب سایت
طرز استفاده از فونت آیکون ها در طراحی وب سایت
استفاده از اسکرول نرم در Bookmark Anchor Link ها برای طراحی وب سایت
استفاده از bookmark ها در طراحی وب سایت