Menu

مقالات

10


ساختن یک وب سایت بدون تصمیم گیری اولیه در رابطه با این که این وب سایت را برای چه کسانی می سازید و مخاطبانتان چه افرادی هستند، همانند تمرین تیراندازی با چشمان کاملا بسته می باشد.

اهمیت دادن به ظاهر سایت و داشتن سایتی با ظاهر تأثیر گذار و زیبا به تنهایی باعث تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان شما نخواهد شد. در حالی که متون سایت هم نقش بسیار مهمی را در این فرآیند ایفا می کند.

موارد مهمی که در طراحی سایت اصولی باید در نظر گرفت:

در طراحی سایت اصولی باید مهمترین محتوای سایت در بالایی ترین قسمت سایت قرار گیرد. یعنی هنگامی که فردی صفحه وب سایت شما را باز میکند، بدون پایین بردن صفحه (Scroll Down) و یا کلیک بر روی قسمت دیگری از سایت، مهم ترین پیام سایت را به صورت آشکار ببیند. این نکته بر روی تصمیم گیری بازدید کننده مبنی بر این که بماند یا صفحه را ترک کند تأثیر می گذارد.

نکته بعدی که باید در طراحی اصولی سایت در نظر داشته باشید آن است که سایت شما باید بسیار تمیز باشد و بازدیدکنندگان را به آسانی به سمت اطلاعات مورد نیازشان هدایت کند. اگر سایت به اندازه ای شلوغ باشد که محتوای اصلی آن در این شلوغی پنهان شود، بازدید کنندگان وقت خود را برای پیدا کردن این که شما چه خدماتی عرضه میکنید تلف نمیکنند و از سایت خارج می شوند. اما سایت تمیز، پیام شما را واضح تر و نمایان تر جلوه میدهد

مهم نیست چه چیزی را پیشنهاد میکنید، مهم آن است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به مطالب و محتوای اصلی سایت دسترسی داشته باشند. بدون آن که مجبور باشند برای پیدا کردن اصل مطلب از میان انبوه تبلیغات بگذرند.

حال باید بدانید که طراحی سایت اصولی چگونه می تواند با بازار هدف شما ارتباط برقرار کند؟

اولین قدم در طراحی اصولی سایت به منظور برقراری ارتباط بهتر با بازار هدف: تعیین مخاطبین سایت می باشد.

این که چه کسانی به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند و یا خواهند شد.

سپس آنها را به دسته های جداگانه تقسیم بندی و علایق و خصوصیات آن ها را طبقه بندی کنید و با استفاده از آن، علاوه بر محصولات و خدمات اصلی سایت، مواردی که مشتریانت و مخاطبانتان ممکن است به آنها علاقه نشان دهند را پیشنهاد دهید.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به فروش سمعک می باشد، از آنجاکه بازار هدف شما افراد مسن هستند و ممکن است که این افراد مشکلات بینایی هم داشته باشند، در نتیجه می توان محصولات مربوط چشم اعم از عینک و لنز و ... را هم ارائه داد.

پله بعدی فکر کردن راجع به عناصری است که بازار هدف شما علاقه مند به مشاهده آنها در سایت هستند. مثلا اگر شرکت شما در کار فروش جواهرات زنانه می باشد مطمئناً نباید سایتی پر از عکس های مربوط به مردان طراحی کنید، چون ربطی با بازار هدف شما ندارد.

شما باید سایتی طراحی کنید که تمام عکس ها و گرافیک ها با محتوای اصلی و بازار هدفتان ارتباط داشته باشد، به نحوی که محصولات شما را به بازار هدفتان مرتبط کند و آن ها را با هم متناسب سازد. تصاویر، گرافیک ها، و متون داخل سایت باید با توجه به رده سنی و علاقه های بازار هدفتان طراحی شود. به عنوان مثال اگر بازار هدف شما افراد مسن هستند، متن هایی که در سایت استفاده می کنید نباید باعث سردرد آنها شود. استفاده از متن های ریز یا متن هایی با رنگ سفید در یک پشت زمینه مشکی باعث خستگی چشم می شود.

 

در گروه: طراحی سایت
عملیات: ایمیل | لینک مستقیم |